Faktografie
Vystavěna: |
? |
Ukončení provozu: |
před 2017 |
Číslo vlečky: |
? |
Délka: |
0,2 km (0,3 km s rozvětvením) |
| Na mapce je v jižní části dobře patrný Havlíčkobrodský tunel, za jehož severním portálem se ze staniční koleje č. 92 (od Brna) odděluje kolej č. 90N (ke Kubešovu mlýnu a do Pardubic) a vlečka do areálu údržby silnic. |
Krátká vlečka do areálu silniční správy (v roce 2018 firma M-Silnice) odbočovala ze spojovací koleje mezi odbočkou Kubešův mlýn a odbočkou Tunel ve stanici Havlíčkův Brod, severně od Havlíčkobrodského tunelu. Vlečka se třemi výhýbkami a třemi kusými kolejemi byla v roce 2017 úředně zrušena.
Historie
Historie vlečky není autoru dosud známa.
Popis
Vlečka je složena ze tří výhybek a tří kusých kolejí. Výhybkou č. V3 odbočuje severním směrem z koleje č. 90N kolej, která vede cca 210 m severním směrem, kde končí jako kusá. Z ní odbočují výhybkami č. V2 a V1 dvě další kusé koleje směřující k jihu, kde končí před mostkem trati přes Lihovarský potok tekoucí z Juliina mlýna. Vlečka se nachází v přibližně stejné niveletě jako koleje 90N, 91 a 92, tedy o několik metrů výše než je areál správy silnic ležící na břehu říčního náhonu. Vykládání materiálu z vozů (zejména štěrku) tak probíhalo sypáním přes výsypníky z vozů na manipulační plochu v areálu závodu.
| Vlečka odbočuje ze staniční koleje č. 90N (což je vlastně spojka z odbočky Tunel k odbočce Kubešuův mlýn, tedy součást trati Havlíčkův Brod – Pardubice) výhybkou č. V3. |
| | Od výhybky č. V1 pozorujeme vlevo výhybku č. V2 a ještě dále vlevo výhybku č. V3. Dvě modrá návěstidla „posun zakázán“ patří dvěma kolejím vlečky. |
|
| Při pohledu na jižní konce vlečkových kolejí s neproměnnými nepřenosnými návěstmi se člověk neubrání pocitu, že se právě kouká na zvláštní, železniční hřbitov. |
| | Ruch na vlečce zřejmě ustal už před léty, ozvěnou jejího života zůstává cívka po drátech, snad trolejového vedení, pohozená na kusé koleji na samotným areálem správy silnic. |
|
| Na severním konci není kusá kolej ani označena návěstí. Končí tam, kde její zbytek vytrhali při stavbě vysílače ETCS. |
| | Přestože byla vlečka v roce 2017 oficiálně zrušena a brzy zřejmě padne za oběť výstavbě silničního obchvatu Havlíčkova Brodu, je i v lednu 2018 stále připojena k zabezpečovacímu zařízení. |
|
Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz
Článek ze dne 1. 2. 2018 byl naposledy upraven dne 1. 2. 2018 a zobrazen celkem 14417×, naposledy dne 6. 5. 2024 v 15:42.
| Texty na téma Vlečka Havlíčkův Brod - správa silnic | Zpět | Nahoru |
| | Téma: Podzemní rafinérie Havlíčkův Brod
Podzemní rafinérie v Havlíčkově Brodě je nedokončená továrna, kterou se v letech 1944–1945 pokoušeli v rozestavěném Havlíčkobrodském železničním tunelu vyb… | | Téma: Havlíčkův Brod (žst)
Název stanice:
Havlíčkův Brod
Číslo stanice:
542134
Zkratka:
HBR
Kilometrická poloha:
224,108
… | | Téma: Katalog vleček
Seznam železničních vleček
Katalog je souborem dokumentací k existujícím a zaniklým vlečkám a průmyslovým drahám v českých zemích i zahraničí. Vzhledem … | | Téma: Havlíčkobrodský tunel
Název tunelu:
Havlíčkobrodský
Evidenční číslo:
224
Délka:
623 m
Trať:
Brno – Havlíčkův Brod… | | Téma: Havlíčkův Brod leží v v ORP v nadmořské výšce m. V roce zde žilo obyvatel. má katastrální území o rozloze ha.Seznam železničních zastávek a stanic na katastruHavlíč… | |