Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Tramvajová vlečka Jablonec nad Nisou - pivovar
Úzkokolejka lomu Stöffel v Enspelu
Manská elektrická dráha
Snaefellská horská dráha
Úzkokolejka na pile ve Výprachticích
Železniční trať San Salvador – Santa Tecla
Železniční trať San Salvador – Ahuachapán – San Jeronimo
Mezinárodní dráhy Střední Ameriky
Železniční trať Cutuco – San Salvador
Fosfátová drážka na Nauru
Fotka

Vlečka Havlíčkův Brod - správa silnic


Faktografie

Vystavěna: ?
Ukončení provozu: před 2017
Číslo vlečky: ?
Délka: 0,2 km (0,3 km s rozvětvením)
Na mapce je v jižní části dobře patrný Havlíčkobrodský tunel, za jehož severním portálem se ze staniční koleje č. 92 (od Brna) odděluje kolej č. 90N (ke Kubešovu mlýnu a do Pardubic) a vlečka do areálu údržby silnic.
Na mapce je v jižní části dobře patrný Havlíčkobrodský tunel, za jehož severním portálem se ze staniční koleje č. 92 (od Brna) odděluje kolej č. 90N (ke Kubešovu mlýnu a do Pardubic) a vlečka do areálu údržby silnic.

Krátká vlečka do areálu silniční správy (v roce 2018 firma M-Silnice) odbočovala ze spojovací koleje mezi odbočkou Kubešův mlýn a odbočkou Tunel ve stanici Havlíčkův Brod, severně od Havlíčkobrodského tunelu. Vlečka se třemi výhýbkami a třemi kusými kolejemi byla v roce 2017 úředně zrušena.

Historie

Historie vlečky není autoru dosud známa.

Popis

Vlečka je složena ze tří výhybek a tří kusých kolejí. Výhybkou č. V3 odbočuje severním směrem z koleje č. 90N kolej, která vede cca 210 m severním směrem, kde končí jako kusá. Z ní odbočují výhybkami č. V2 a V1 dvě další kusé koleje směřující k jihu, kde končí před mostkem trati přes Lihovarský potok tekoucí z Juliina mlýna. Vlečka se nachází v přibližně stejné niveletě jako koleje 90N, 91 a 92, tedy o několik metrů výše než je areál správy silnic ležící na břehu říčního náhonu. Vykládání materiálu z vozů (zejména štěrku) tak probíhalo sypáním přes výsypníky z vozů na manipulační plochu v areálu závodu.

Vlečka odbočuje ze staniční koleje č. 90N (což je vlastně spojka z odbočky Tunel k odbočce Kubešuův mlýn, tedy součást trati Havlíčkův Brod – Pardubice) výhybkou č. V3.
Vlečka odbočuje ze staniční koleje č. 90N (což je vlastně spojka z odbočky Tunel k odbočce Kubešuův mlýn, tedy součást trati Havlíčkův Brod – Pardubice) výhybkou č. V3.
Od výhybky č. V1 pozorujeme vlevo výhybku č. V2 a ještě dále vlevo výhybku č. V3. Dvě modrá návěstidla „posun zakázán“ patří dvěma kolejím vlečky.
Od výhybky č. V1 pozorujeme vlevo výhybku č. V2 a ještě dále vlevo výhybku č. V3. Dvě modrá návěstidla „posun zakázán“ patří dvěma kolejím vlečky.
Při pohledu na jižní konce vlečkových kolejí s neproměnnými nepřenosnými návěstmi se člověk neubrání pocitu, že se právě kouká na zvláštní, železniční hřbitov.
Při pohledu na jižní konce vlečkových kolejí s neproměnnými nepřenosnými návěstmi se člověk neubrání pocitu, že se právě kouká na zvláštní, železniční hřbitov.
Ruch na vlečce zřejmě ustal už před léty, ozvěnou jejího života zůstává cívka po drátech, snad trolejového vedení, pohozená na kusé koleji na samotným areálem správy silnic.
Ruch na vlečce zřejmě ustal už před léty, ozvěnou jejího života zůstává cívka po drátech, snad trolejového vedení, pohozená na kusé koleji na samotným areálem správy silnic.
Na severním konci není kusá kolej ani označena návěstí. Končí tam, kde její zbytek vytrhali při stavbě vysílače ETCS.
Na severním konci není kusá kolej ani označena návěstí. Končí tam, kde její zbytek vytrhali při stavbě vysílače ETCS.
Přestože byla vlečka v roce 2017 oficiálně zrušena a brzy zřejmě padne za oběť výstavbě silničního obchvatu Havlíčkova Brodu, je i v lednu 2018 stále připojena k zabezpečovacímu zařízení.
Přestože byla vlečka v roce 2017 oficiálně zrušena a brzy zřejmě padne za oběť výstavbě silničního obchvatu Havlíčkova Brodu, je i v lednu 2018 stále připojena k zabezpečovacímu zařízení.


Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 1. 2. 2018 byl naposledy upraven dne 1. 2. 2018 a zobrazen celkem 14417×, naposledy dne 6. 5. 2024 v 15:42.

Texty na téma Vlečka Havlíčkův Brod - správa silnic

Zpět | Nahoru

Podzemní rafinérie Havlíčkův Brod
Téma:
Podzemní rafinérie Havlíčkův Brod
Podzemní rafinérie v Havlíčkově Brodě je nedokončená továrna, kterou se v letech 1944–1945 pokoušeli v rozestavěném Havlíčkobrodském železničním tunelu vyb…
Havlíčkův Brod (žst)
Téma:
Havlíčkův Brod (žst)
Název stanice: Havlíčkův Brod Číslo stanice: 542134 Zkratka: HBR Kilometrická poloha: 224,108 …
Katalog vleček
Téma:
Katalog vleček
Seznam železničních vleček Katalog je souborem dokumentací k existujícím a zaniklým vlečkám a průmyslovým drahám v českých zemích i zahraničí. Vzhledem …
Havlíčkobrodský tunel
Téma:
Havlíčkobrodský tunel
Název tunelu: Havlíčkobrodský Evidenční číslo: 224 Délka: 623 m Trať: Brno – Havlíčkův Brod…
Havlíčkův Brod
Téma:
Havlíčkův Brod
leží v v ORP v nadmořské výšce m. V roce zde žilo obyvatel. má katastrální území o rozloze ha.Seznam železničních zastávek a stanic na katastruHavlíč…

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:


Autor: Radek GregorČas: 28. 4. 2018, 0:5
Také se tam stáčely asfalty a zřejmě i emulze ..... kotlové vozy byly vytápěny parou z areálu obalovny .....



Stránka: